Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

dinsdag 12 november 2013

Twee boxkleden en een vogelhuisje ....

Gisteren heb ik dit boxkleed afgemaakt: het bestaat uit 12 crazy quilt blokken (gemaakt van zes verschillende stofjes), 6 geborduurde blokken en 14 driehoeken. De twee randen en de bies eromheen zijn ook weer van diezelfde zes stofjes gemaakt. 

De zes afbeeldingen heb ik met de borduurmachine geborduurd, en ook de crazy quilt blokken zijn daarop gemaakt. Na elk lapje stopt de machine zodat je de restjes weg kunt knippen, en dit dan zes keer. Er zijn zes verschillende patroonblokken, dus ik heb er van ieder twee moeten maken om aan twaalf te komen.

Op de foto is het niet helemaal goed te zien, maar de geappliceerde lapjes zijn met regenboogborduurgaren aan elkaar genaaid. Dit wordt vaak gedaan bij crazy quilten.

Dit crazy quilten is een nieuwe techniek voor me, ik had er nog nooit een werkstuk mee gemaakt. Maar ik moet zeggen dat het erg leuk en gevarieerd is om te doen. Wel bewerkelijk, maar een prachtig resultaat uiteindelijk. 

Het kleed is te koop, en ik kan het ook in andere kleurstellingen maken als daar interesse voor is.



Het andere boxkleed dat ik kan laten zien, heb ik al eerder in mijn blog geshowd. Inmiddels is de baby geboren, dus ik kon aan de slag om het af te maken. Op 12 oktober 2013 om 21.53 uur werd de familie uitgebreid met baby Lieve van 2810 gram zwaar. Dit alles is natuurlijk vastgelegd in het geboorteboxkleed dat Lieve kreeg toen we op kraambezoek gingen. En het leukste was eigenlijk toch wel dat ik haar even lekker kon knuffelen.




 



Tot slot in dit blogbericht nog een kort verslagje van onze familie Ummels Damesdag 2013. 
Georganiseerd door Ellen, getipt door Nancy, kwamen we terecht in het knutselwalhalla van Tante Aag in Valkenswaard. We gingen met zijn allen vogelhuisjes pimpen (en ValĂ©ry een houten krukje). 

Allereerst een paar actiefoto's in een door Maartje (Tante Aag) gemaakte collage. 



Dit is het eindresultaat van een middagje knutselen met z'n elven:




En ikzelf was er zaterdag nog niet helemaal klaar mee, dus dat werd thuis nog een half uurtje doorknutselen voordat ie op de foto kon. 




         



  







Geen opmerkingen:

Een reactie posten