Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

maandag 14 juni 2010

Adelaars voor riddertenue

Weer een nieuwe uitdaging werd me voorgelegd een dag of tien geleden. Kon ik adelaars borduren, naar een aangeleverd jpg-bestand, in drie maten: 15 cm, 25 cm en 30 cm. De vraag kwam van Pim Rooderkerken, lid van de Knights of Camelot. De adelaars moeten geappliceerd worden op een riddercape. Nu was het omzetten van het plaatje in een borduurbestand al best een uitdaging, een veel grotere uitdaging was de maat: 25 x 25 cm (werd 25 x 23, omdat ik natuurlijk wel de verhouding van het plaatje wilde aanhouden) en 30 x 30 cm (werd 30 x 27 cm)! Mijn borduurmachine, de brother PR 600, heeft dan wel een erg grote borduurring van 30 x 20 cm, maar hier zou toch schuifwerk aan te pas komen. Oftewel, digitaal het patroon in 2-en delen, één deel borduren, de stof uit de ring halen, opschuiven en opnieuw inspannen, en vervolgens het tweede deel borduren, zodanig dat er zo weinig mogelijk te zien zou zijn van dat borduren in twee delen. Het is me gelukt, zonder al te veel oponthoud heb ik ze vandaag afgemaakt. Oordeel zelf, de foto's staan hierboven. Aan de ridder en zijn jonkvrouw ga ik vragen of ik een foto krijg van het kant-en-klaar eindproduct. Die komt dan zeker nog op deze weblog.
En wil je de cape zelf komen bewonderen, kom dan op 3 en 4 juli naar Kasteel Doornenburg vlakbij Nijmegen waar twee dagen alles in het teken staat van de riddertijd! Hopelijk komen we elkaar daar tegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten