Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

donderdag 7 juni 2012

Kraampakket Amal

In mei jl. plaatste ik onderstaand blogbericht, vol trots.
Echter, tijdens onze vakantie kreeg ik een e-mail, op het strand in Fréjus. Ik schrok er verschrikkelijk van. De e-mail was van Dromenjager BV. Zij beheren alle rechten van Woezel en Pip, en zij lieten me weten dat ik geen artikelen van Woezel en Pip mag verkopen, en dat ik de foto's van de blog moest halen.
Diezelfde dag nog heb ik teruggemaild  en uitgelegd dat ik deze spullen niet verkoop, maar dat ik ze had gemaakt voor een nichtje. En dat mijn blog eigenlijk alleen maar bestemd is om mijn zelfgemaakte werkstukken te laten zien. Bij terugkomst van vakantie had ik nog geen reactie gehad, dus heb ik alle foto's verwijderd. Afgelopen week echter kreeg ik een mail, alles leek op een misverstand te berusten. Vandaar dat ik het blogbericht toch weer terug zet, met nog even extra de mededeling dat deze spulletjes niet voor de verkoop bestemd zijn.

====================


Mijn vorig blogbericht eindigde ik met een stukje over het Woezel en Pip-kraampakket dat ik aan het maken was voor de baby van Thera en Govinda. Mijn man is peetoom van Thera, en ze heeft een speciaal plekje in ons hart, gewoon omdat het zo'n heerlijke spontane meid is. Op 25 mei werd hun zoontje Amal geboren! Inmiddels zijn alle cadeautjes uitgepakt en kan ik de foto's laten zien.




Het pronkstuk was toch wel het geboorte-boxkleed. Een hele klus, maar zo leuk om te maken.
Je ziet het langzaamaan worden zoals je in gedachten had. En uiteindelijk is het helemaal klaar, op één vakje na, waar de naam en geboortedatum op moeten komen. Dan is het wachten op het verlossende telefoontje dat de baby geboren is, snel naar boven om het laatste vakje van de plaid te ontwerpen en borduren. Als dat klaar is, kan het laatste lapje stof dan toch eindelijk in de deken genaaid worden met de hand.






Verder zit er in zo'n kraampakket natuurlijk ook altijd een slabbetje; ik heb allerlei modellen op voorraad liggen, dus een bij het pakket passend kleurtje was zo gevonden. Dan nog een toepasselijke afbeelding erop borduren: in dit geval, Woezel en Pip genietend van een bot!


Als de baby de eerste van het gezin is, maak ik eigenlijk ook altijd een babycape. Deze was al kant en klaar met mooie festonsteek-afwerking en ik hoefde er alleen nog maar een Woezel en pip plaatje op te borduren.


Een zelfgeschilderd serviesje was het volgende item in het pakket. Goed ontvetten, dan schilderen en tot slot afbakken in de eigen oven. Eindresultaat: een vaatwasserbestendig eerste serviesje voor Amal.


Van alle vilten probeersel-applicaties heb ik op het laatst nog een speelgoedkubus gemaakt voor Amal. 
De kleurtjes van de borduursels zijn verschillend, maar alles bij elkaar wordt het toch een zacht en dus babyvriendelijk speelgoedje voor in de box.  


Een afbeelding die heel geschikt was om te vergroten en te verkleinen was deze, met Woezel en Pip zwevend aan ballonnen. De ballonnen zijn van een bijpassend applicatiestofje gemaakt, zowel op de handdoek als op het washandje. 


Een simpel wit fleece-truitje heb ik gepimpt tot een echt stoere jongens hoodie/sweatshirt.
Een lichtblauw fleecestofje in de muts en een geruit randje er om heen;
een geruite letterapplicatie gecombineerd met geborduurde afbeeldingen op de rug; 
het Woezel en Pip logo eronder;
en op de voorkant een stoere buidelzak van lichtblauwe fleece en een B van Boy, ook weer in hetzelfde ruitstofje.  Een plaatje vind ik het geworden!




En om alle foto's van Amal in op te bergen, een leuk foto-album, ook weer gepimpt in de stijl van het pakket.




Tot slot heb ik nog een geboortespiegel gemaakt, maar dit kon pas nadat we het geboortekaartje binnen hadden. 
Er stond een prachtige foto van Amal op het kaartje in een "ondeugend" truitje, maar helaas kan ik foto's niet graveren. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een lief gedichtje en een bijpassende afbeelding van Woezel en Pip. Op internet vond ik een schitterende muurschildering, waarop het lijkt of de hondjes uit een scheur in de muur kijken naar iets in de kamer. Op een andere muur stond heel groot het gedichtje geschilderd. Echt prachtig om te zien. 
Dit plaatje was perfect geschikt voor de spiegel van Amal. 
Wat ik wel heb gebruikt van het geboortekaartje is het lettertype van naam, geboortedatum, gewicht en lengte. En de tekst "Welkom" in het Nepalees en in het Nederlands.


En welkom is Amal! De spiegel gaan we binnenkort brengen, en dan kunnen we meteen Amal weer eens bewonderen en knuffelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten