Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

vrijdag 28 december 2012

De laatste dagen van 2012 ...

.. en mijn laatste blogbericht voor 2012. Wat is het jaar voorbij gevlogen voor mijn gevoel. Bij jou ook?
Inmiddels zijn de kerstdagen weer achter de rug; heerlijke dagen zijn het geweest.
Voor Kerstavond had ik een lekkere kalkoen gemaakt in de crockpot. De kalkoen van bijna 4 kilo paste net in de schaal; echt ideaal overigens zo'n slowcooker, want je zet hem 's morgens vroeg aan en hebt er de hele dag geen omkijken meer naar. Rond 18.00 uur was de kalkoen perfect gaar, zonder omdraaien of overgieten. Het was de eerste keer dat ik mijn kalkoen in de crockpot heb bereid, wat een gemak!



Eerste Kerstdag lekker uit eten geweest, waarbij door omstandigheden onverwachts ook mijn nichtje Hanneke van de partij was en ze bleef ook nog gezellig logeren hier.


Tweede Kerstdag hoefden we niet de deur uit. Eindelijk kon mijn zelfgemaakte taart aangesneden worden.
's Avonds hebben we met z'n tienen zitten wokken, ieder in zijn eigen pannetje. Eerst zelf een soepje klaarmaken, daarna wokgerechtjes met bami en nasi. De tijd vloog om, gewoon omdat het zo'n gezellig clubje bij elkaar was.

 Op 8 december jl. hadden we Familiedag bij de brouwerij (AB Inbev) in Dommelen. Daar konden de gasten zich laten vereeuwigen door een tekenaar. Denny en Davey vonden dit zo leuk, dat ze samen aanschoven bij hem. Spontaan kwam het idee toen naar boven om de tekening als kerstkaart te gebruiken dit jaar. Er werden wat kerstaccessoires bijgetekend en klaar was de prent! Als extra service kregen we het bestand ook nog digitaal, dus afdrukken was zo gebeurd.


 Ik had 40 foto's laten afdrukken bij het Kruidvat,  maar dat bleek uiteindelijk nog te weinig. Daarom ben ik toch nog aan de slag gegaan om zelf een aantal kaarten bij te maken. Hieronder staan er een aantal.





Vorig blogbericht eindigde ik met een handdoek voor het kleindochtertje van mijn tante Aaltje. Ik had toen beloofd om ook voor haar kleinzoontje Jayden een handdoek te maken. Begin december belde Jayden om te vragen of de zijne al klaar was. Een paar dagen later ben ik op de koffie geweest bij tante Aaltje en heb meteen de handdoek voor Jayden meegenomen omdat hij daar aan het logeren was. Helemaal happy was het kind!



1 december kreeg ik het leuke bericht dat mijn nichtje Ellen bevallen was, een zoontje genaamd Dani.
Een foto van Dani heb ik al, maar ik hoop hem volgende week op de nieuwjaarsborrel van onze familie eens van dichtbij te kunnen bewonderen. Een geboorteknuffel heb ik al klaarstaan voor hem. 



Een andere geboorteknuffel mocht ik maken voor Mark, die half december op kraambezoek moest bij Rowin. Ik had telefonisch de naam en geboortedatum al doorgekregen, maar Mark had nog geen knuffel uitgezocht. Op de foto staat het ezeltje maar uiteindelijk heeft Mark toch gekozen voor de witte muis, zoals in mijn vorige blogbericht te zien is. Simpelweg het truitje verwisselen, en Mark's kraamcadeautje was klaar.

                                                       

Anderhalve week voor Sint werd me gevraagd om een turqouise badjasje te borduren voor Lieve. Hieronder het resultaat. Nog steeds erg gewild door de meisjes!



 Voor de Opperpintenwipper van Brouwersgat had ik al de borduursels van zijn nieuwe sjerp mogen maken,  maar ook twee overhemden moesten voorzien worden van het Dommelsch logo; groot op het achterpand en dwars op het voorpand. Dit zijn ze geworden.

In mijn vorig blogbericht liet ik de handdoeken zien die ik voor ons nichtje Inge had gemaakt voor d'r verjaardag. Met levensechte foto van haar hond Billy. 
Vrienden van Inge vonden het zo ontzettend mooi, dat Inge me vroeg om ook voor hen een handdoek te maken met hun eigen hond Willem. Het lukte me niet om de aangeleverde foto om te zetten in een mooi borduurpatroon. Inge vond het prima als ik een bestaand patroon van een herdershond zou borduren. Na uurtjes snuffelen door mijn patronen had ik er een tiental gevonden; aan Inge de moeilijke taak om de enige echte "Willem"  daar uit te halen. Hieronder het resultaat van die borduursessie. 


Omdat ik tijdens het borduren niet graag van mijn borduurmachine weg ga, zat ik ondertussen wat te prullen met de foto van Willem. En wonder boven wonder kreeg ik toen na wat gepuzzel opeens een prachtig patroon op mijn scherm. Zo mooi dat ik besloot om ook die op een handdoek te borduren.

Inge wilde natuurlijk het allerliefste de echte Willem cadeau geven, en de handdoek die hierboven staat, heb ik zodoende nog hier liggen. Vind je hem mooi, hij is te koop! Hieronder de handdoek met een afbeelding van Willem.




 Eind november had ik van Anita 2 vuilniszakken vol met lappen en lapjes stof gekregen. Zij had haar zolder opgeruimd en wist dat ik wel blij te maken zou zijn met al dat stof. Als tegenprestatie heb ik voor Anita een badlaken, handdoek 60x110, handdoek 50x100 en washandje geborduurd; ik heb er een grijze roodstaart papegaai opgezet, omdat ze die eentje heeft. Het testpatroontje dat ik meestal borduur voordat ik "voor het eggie"  aan de slag ga, heb ik gebruikt voor een kaart van mijn oud-collega Hannah, die gestopt is met werken.





Ook heb ik eind november nog 15 fleecevesten gepersonaliseerd voor de meiden van het hockeyteam van Estelle. Lekker fluoriserend rose dus ze zullen wel opvallen op het veld.



Op 25 juli was onze familie uitgebreid met de komst van Noor. Een Lief!-kraampakket had ik voor haar geborduurd, dat al in de blog gestaan heeft. De geboortespiegel heb ik inmiddels al weer een tijdje klaar, maar het komt er steeds niet van om die naar Noor toe te brengen.  Eén van de eerste dingen die ik in het nieuwe jaar wil afhandelen. 



Ook ben ik nog steeds bezig met de golden wings voor Nico; ik ben er inmiddels achter dat de originele is geborduurd met goudborduurgaren van Raymann. Een Zweedse fabriek, die helaas niet meer schijnt te bestaan.
Op Marktplaats heb ik al een oproepje gezet, maar zonder resultaat. Ook heb ik via Google heel internet afgezocht, tevergeefs echter. Mocht iemand toevallig weten waar ik dat garen nog zou kunnen krijgen, graag een tip.

Dan wens ik iedereen nog een gezellige jaarwisseling en alvast alle goeds voor 2013!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten