Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

donderdag 21 februari 2013

Borduren en graveren op bestelling

Soms wordt er wel eens aan me gevraagd waarom ik geen website start nu ik officieel ingeschreven ben bij de Kamer van Koophandel met mijn borduur- en decoratiestudio. De moeilijkheid is vooral dat mijn klussen echt maatwerk zijn, ik heb niet zomaar wat applicaties op voorraad liggen voor de verkoop, maar kan deze wel maken als er om gevraagd wordt.

Mensen komen juist bij me met specifieke verzoeken, en het is zo ontzettend leuk om hun ideeën dan om te zetten in een mooi werkstuk! In sommige gevallen doe ik alleen het (voorbereidend) borduurwerk en maakt iemand anders de klus af. Regelmatig word ik achteraf verrast met een foto van een tevreden opdrachtgever.

Zo vond ik laatst in mijn brievenbus een foto van biljartclub De Puntenpakkers met een briefje erbij dat ze zo ontzettend blij waren met het resultaat! Alle leden trots in de nieuwe biljartpullover. Dit is veel leuker om in mijn blog te laten zien, dan een stapel truien, toch?


En live tijdens de optocht van Aalst naar Waalre kreeg ik een sfeerafbeelding toegemaild door Jan de Greef van Harmonie De Volharding. Voor hun heb ik in de week voor carnaval nog enkele borduursels moeten leveren voor een nieuw vaandel. Ook hier had ik weer alleen de borduursels gemaakt, en werd door iemand anders de afwerking gedaan. Toen het vaandel klaar was, kreeg ik al een foto toegestuurd, en daarna dus nog eentje van de optocht zelf. En dan zie je pas hoe groot het is geworden!







De Opperpintenwipper van Dommelsch heeft zijn nieuwe sjerp vaak gebruikt sinds zijn installatie begin januari van dit jaar. Op internet zwerven een aantal afbeeldingen rond van hem, waarvan ik er eentje gebruikt heb: de Opperpintenwipper samen met Prins Carnaval van Dommelen 2013 Prinses Dominella.



Om even in carnavalssferen te blijven, dit is een foto uit de optocht van Dommelen. Oudste zoon Robin liep hierin mee bij de groep van de Doeweek. De pakken waren door iedere deelnemer zelfgemaakt, ik mocht dat van hem natuurlijk in elkaar zetten. Thema voor de vakantieweek in augustus 2013 is "Brabants Bont"




Bij Jacqueline in de familie is weer een baby op komst. Neef Mark is altijd in voor een grapje en de ouders in spé kunnen al vast een ludiek kleinigheidje voor de baby verwachten binnenkort. 


Anke is 50 geworden; op naar Reusel om de boel te versieren en aan de slag met een cadeautje. Voor deze speciale verjaardag heb ik natuurlijk een grappige handdoek gemaakt. Dat hoort er toch bij, nietwaar?






Rieky, een oud-collega van me, is voor de derde keer oma geworden in januari. Het waren spannende weken rond kerst en de jaarwisseling, maar uiteindelijk kon ze dan toch haar 2e kleinzoon knuffelen en verwennen. Als cadeautjes wilde ze een geboorteknuffel en -spiegel laten maken. Het geboortekaartje was zo leuk en prima geschikt om op een spiegel te zetten. Een blijvende herinnering!


                     





Kim en Stefan wilden voor dochter Kaylee een mooie badjas van haar favoriete filmheld. Om het compleet te maken, moest op het achterpand de naam van Kaylee komen.
Voor het eerst dat ik een wit exemplaar heb gemaakt, dus ik wilde hem toch graag in de blog zetten.




Mijn nichtje Maartje is minstens zo creatief als ik; zij maakt prachtige tassen, als materiaal gebruikt ze vaak tafelvinyl. Echt prachtige exemplaren worden het steeds weer. Nu wilde ze voor zoontje Luuk van 4 jaar een stoere schooltas maken, o.a. van postzakkenstof. Aan mij de vraag om een aantal "postzegels" en een grote applicatie met Luuk's naam te maken. Als de tas klaar is, krijg ik ook weer een foto van haar.





Mijn pedicure is eind december voor het eerst oma geworden, van kleinzoon Mirko. Ik kon het niet laten om bij de eerste behandeling in januari een kleinigheidje voor haar c.q. Mirko mee te nemen. 



Elk jaar gaan we in januari naar de nieuwe toneelvoorstelling van toneelclub De Verrassing uit Riethoven. Een avondje gezelligheid waar ik steeds weer naar uit kijk. Mijn zwager is lid van de toneelclub en zorgt voor licht en geluid.  Dit keer kwam in de pauze Annie naar me toe; zij had van mijn zwager gehoord dat ik een borduurmachine heb. Annie wilde voor weeskinderen in Shirimatunda in Tanzania een logootje laten borduren, dat ginds dan op hun schooluniformen wordt gemaakt. De kinderen zijn dan herkenbaar en men weet dan waar ze thuishoren. Ik mocht zelf iets maken, de kleuren moesten donkerblauwe stof met limegroene letters worden, en ze wilde graag een bruin en wit handje er op hebben. Dit is het resultaat. Ik heb er 25 voor Annie gemaakt en deze aan haar geschonken, omdat ik het zo'n goed doel vind. Meer weten over dit project:  kijk eens op http://www.hetumojaproject.webs.com




Geertje had weer een kraamcadeautje nodig, voor een collega die een baby had gekregen en die binnenkort weer kwam werken. Dit keer is het een geboorteknuffel geworden, na alle handdoeken en slabbetjes die ze ooit al eens door me heeft laten maken. 




Tot slot nog het kerstcadeautje voor mijn zoon Denny: een sportshawl voor het fitnessen. De koning te rijk was hij er mee en hij is inmiddels al veel de was in geweest.



Zondag viert Tim zijn verjaardag; als cadeautjes nemen we een kussen, een T-shirt en een gitaarband mee, natuurlijk allemaal geborduurd. Op het zwarte T-shirt moest Metallica komen te staan, het proeflapje heb ik omgetoverd tot kussen, en de zwarte gitaarband moest voorzien worden van het logo van Ill Nino. 








1 opmerking: