Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

dinsdag 26 maart 2013

Logo's borduren

Weer allerlei leuke uitdagingen zijn er de afgelopen weken voorbij gekomen. Een geboorte-boxkleed, handdoeken voor kraambezoek, verjaardag en 12,5 jarige bruiloft, een rand voor een paardenkleed, en een paar logo's voor bedrijfskleding ontwerpen.

Mijn nichtje Sandra moest op kraambezoek bij Felipe en wilde graag een handdoek als presentje meenemen. De naam moest er op komen, verder mocht ik het zelf weten. Ik was blij dat ik het geboortekaartje heb gevraagd, want wat was het een lief kaartje om te borduren. Er was even lichte verwarring over een figuurtje op het kaartje, maar achterop stond de naam van de ontwerpster/maakster en haar heb ik gemaild. Allereerst met de complimenten voor haar werkstukken, prachtige embossingkaarten voor geboorte, huwelijk en andere feestelijke uitnodigingen. Tiny mailde mij direct terug, en wist me precies te vertellen dat het figuurtje een vlindertje was. Kijk zelf maar eens op haar site en laat je imponeren: www.letterpers.nl.




Voor Ray moest ik ook weer aan de slag; al eerder had ik voor de Knights of Camelot applicaties moeten maken, nu ging het om een rand van een paardenkleed. Het stof kwam kant en klaar geknipt bij me (1,60 m lang, 26 cm breed) en moest voorzien worden van gouden letters. Het ging om de tekst : Deus animae meae salutem. Twee paardenkleden, dus vier randen in feite. Een heel rekenwerk was het, want zo'n borduurring is natuurlijk maar 30 cm breed en de letters moeten wel op exact de goede positie achter elkaar gezet worden. Het was tijdrovend, maar het resultaat was er naar. Een prachtklusje om te doen, alles in gouddraad geborduurd. Ik ben benieuwd hoe straks de twee paardenkleden er uit zien met die mooie rand er aan vast.





Onze jongste zit alweer een aantal weken op rijles en hij is inmiddels ook geslaagd voor zijn theorie-examen. Een zorg minder, zeg. Een paar weken geleden had hij rijles op de verjaardag van zijn instructeur, en dan neem je natuurlijk een (passend) cadeautje mee. Een gastendoekje met naam van de rijschool is het geworden... Hein vond het gelukkig een leuk presentje.



Blijven we even in de verjaardagen; onze oudste werd begin maart 23 jaar. Cadeauwensen had hij niet echt, dus het werd een kleine financiƫle bijdrage, maar wel verpakt in een gezellig mandje met 2 handdoeken, 2 washandjes, een luchtje, een douchegel en een snoeperijtje.






Voor een 12,5 jarig bruidspaar werden 2 handdoeken besteld door Judith. Namen, data, een paar leuke plaatjes en mooie witte handdoeken van Walra, meer is dan niet nodig om een gepersonaliseerd cadeautje te maken. Veel geluk nog samen, lief koperen bruidspaar en veel plezier met de handdoeken.


Via Facebook kreeg ik van kennisje Anja de vraag of ik voor haar 2 polo's kon voorzien van logo's. Anja is pedicure en wilde graag haar eigen bedrijfslogo en het algemene Pro Voet logo op haar nieuwe bedrijfskleding laten borduren. De shirts zijn besteld, maar ik kon al vast met de logo's aan de gang. De proefborduursels heb ik inmiddels klaar, nu is het wachten nog op de polo's. Deze komt dus terug in de blog.




Net als het boxkleed voor de baby van Evelijn. Ik noemde het eerder al kort; ik mocht weer een geboorteboxkleed maken. Nichtje Thera, die vorig jaar mei bevallen is van prachtzoon Amal, had van mij een Woezel en Pip pakket gekregen, met geboorteboxkleed. Precies zo'n lekker dik speelkleed, maar dan met andere applicaties wilden Thera en haar vriendinnen bestellen voor de baby van Evelijn. Zij is rond 1 april uitgeteld, en het kleed ligt inmiddels kant en klaar te wachten, zodat ik als finishing touch alleen nog de naam en de geboortedatum hoef toe te vegen zodra de baby er is. De kleuren zijn rood en wit, en het heeft zowel een Nederlands als een Kaapverdiaans tintje, de geboortelanden van mama resp. papa. Later meer.... dus.






1 opmerking:

  1. zo, wat ben je weer druk bezig geweest. Heb laatst je werk weer bij iemand aanbevolen, dus wie weet komt daar ook nog wel wat van. groet, Susan

    BeantwoordenVerwijderen