Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

maandag 3 februari 2014

Badjasjes en knuffels

De afgelopen veertien dagen lekker druk geweest. O.a. met het borduren en appliceren van vier badjasjes, voor Roxan, Joa, Niel en Tijmen. 

Roxan een ecru badjasje in maat 4-6 jaar, 
Joa een ecru badjasje in maat 2-4 jaar
en Niel en Tijmen in maat 1-2 jaar, die van Niel in witte badstof en van Tijmen in ecru kleur.


Joa moest een brandweerthema krijgen, net als eerder die van Benjamin.
Met een beetje variatie natuurlijk, want het is gewoon leuker om verschillende werkstukken af te leveren. 
Dus brandweerwagen en brandweerman gespiegeld, en alle borduursels op een andere plek gepositioneerd.
En ik vond het eindresultaat minstens zo leuk als de vorige.








Voor zijn zus Roxan van vijf jaar moest er uiteraard ook zo'n mooi exemplaar gemaakt worden. Oma had geen speciale wensen, maar wist dat Roxan van schaatsen houdt, en oma wilde graag broertje Joa in een bolderkar erbij hebben staan, als dat kon. Nou, bijna alles kan, dus dit zou ook wel lukken.  Afbeeldingen gezocht van schaatsende meisjes en kinderen in een bolderkar op internet. De leukste twee gedigitaliseerd en dit is het uiteindelijke resultaat. Tot slot voor de voorkant nog een mooi embleem gemaakt met twee kunstschaatsen en een lief randje. De naam is geborduurd in het sierlijke lettertype "Harrington".

En heb je de leuke accenten gezien bij het brandweerthema en dit jasje van Roxan: het touw (van de bolderkar) en de brandweerslangen zijn niet geborduurd maar zijn echte stukjes koord die ik met de hand heb vastgezet.

                           







Voor de pasgeboren Niel moest een badjasje opgesierd worden met het geboortekaartje. Een echt jongenskaartje, met zweefvliegtuig, in de kleuren rood wit blauw.

De voorkant van het kaartje met rode en blauwe stippen en het vliegtuigje heb ik op het voorpand van het badjasje geborduurd, ongeveer 8 x 5,5 cm groot. En op de achterkant van het badjasje heb ik een groot vliegtuig geappliceerd met daarachter een staalkabel met wapperende vlag, zoals je bij echte vliegtuigen wel eens ziet. Op die vlag de naam van Niel.







En het laatste badjasje van deze week is voor Tijmen, die ook in januari 2014 geboren werd. Zijn geboortekaartje was niet geschikt om te borduren omdat het een fotokaartje was, maar het badjasje moest een racethema krijgen, net als het badjasje dat ik voor Amal gemaakt heb vorig jaar.
Ook nu heb ik weer wat kleine dingetjes veranderd. Andere stofjes gebruikt in de applicaties op voor- en achterpand en een leuke naam-applicatie op het voorpand, in lettertype Checkers met een extra geblokt randje er zelf omheen gemaakt.








Maar ik ben niet alleen met badjasjes bezig geweest, ook twee geboorteknuffels moesten gemaakt worden voor de Lumens Groep. Bij de knuffel van Silke moest het hemdje worden voorzien van naam, geboortedatum en logo. En het hemdje van Rafi alleen met naam en logo. Veel geluk en een goede gezondheid gewenst voor deze twee pasgeboren baby's van Lumens-medewerkers.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten