Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

woensdag 11 maart 2015

Mijn jumboring voor het eerst gebruikt!

Vorig jaar heb ik de jumboring aangeschaft van 360 x 360 mm borduuroppervlak.
Ik had hem al wel een paar keer getest, maar er nog nooit een echte opdracht mee geborduurd.

Van Rebecca van de Trendfabriek kwam het verzoek om een tekst op een T-shirt te borduren, het moest er zo uit komen te zien. Afmeting van de te borduren tekst was 36 cm hoog, dus het leek me tijd om dat met de jumboring aan te pakken en niet zelf te gaan lopen uittellen en schuiven met regels tekst. Zo moest het er uit komen te zien, en een T-shirt zou Rebecca zelf aanleveren.


Om het T-shirt te kunnen inspannen, moest ik wel de zijnaden open maken, maar na het borduren kon ik die met de lockmachine weer netjes dichtmaken.

Maar eerst moest ik het patroon ontwerpen. Daarvoor moest ik een nieuw lettertype downloaden. Toen dat klaar was, kon ik gaan passen en meten en het voorbeeld van Rebecca exact namaken.
Omdat ik het toch wel spannend vond, besloot ik om na het ontwerpen van het patroon eerst een test te borduren op een badlaken dat ik nog op voorraad had liggen. Gewoon om een keer te zien hoe de machine dat aanpakt, want halverwege het patroon moet je de borduurring omdraaien en gaat de machine weer verder met de onderste helft van het patroon. Nou, het ging geweldig en ik heb er een leuk badlaken aan overgehouden. 





Daarna was het tijd voor het 'echte' werk en wilde ik aan de slag met het T-shirt zelf. Het ging net zo makkelijk als het badlaken en lijkt sprekend op het voorbeeld dat Rebecca stuurde.
Dus...  Ik ben erg tevreden met het resultaat, 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten