Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

vrijdag 11 juli 2014

Er is weer veel gemaakt de afgelopen maand...

Borduren van logo's
De herenshirts voor het bedienend personeel van Suykerbuyk waren binnen, dus konden voorzien worden van het logo.


Een andere leuke opdracht was het maken van vier bodywarmers voor Hendrix en Smits uit Castenray, waarvan 3 in kindermaten 92, 110 en 134 en 1 herenmodel. In eerste instantie moesten het 4 zwarte bodywarmers worden, voorzien van een rond logo aan de voorkant en een rechthoekig logo aan de achterkant.

Het herenmodel kon ik bij mijn vaste leverancier krijgen, maar de kindermodellen was een probleem.
Uiteindelijk vond ik prachtige kindermodellen van Benetton in het rood. Omdat in het logo ook rood voor komt, leek het mij mooi om die kleur voor de kinderen te nemen. De klant was het met mij eens, en het resultaat is ook echt super geworden.

Op bodywarmers borduur ik liever niet rechtstreeks, maar ik maak losse applicaties van vilt of terlenka, die ik daarna op de bodywarmers naai.






Borduren van een geboorteknuffel
Opnieuw een baby voor een Lumens-medewerkster, zodat er een geboorteknuffel besteld werd.
Voor Tygo werd het een schaap, deze zijn nieuw in de collectie.





Borduren van geboortekaartjes
Het geboortekaartje van Tom moest vereeuwigd worden op een badjasje en op een handdoek. Een echt stoer jongenskaartje, met raceauto, coureur en rood bandenprofiel. Daar kon ik wel wat mee.





Voor Tom's kraamfeest in augustus willen ze ook voor zusje Julia een cadeautje meenemen, dus ook haar geboortekaartje werd voor de dag gehaald en moest ik vastleggen op een handdoek. Een lief uiltje als thema met daaromheen een lichtblauw randje. Dat heb ik flink vergroot en op de ingeweven rand van de handdoek geborduurd. De naam van zowel Tom als Julia is gemaakt in het lettertype van het geboortekaartje.

Bij elkaar drie mooie cadeautjes voor Tom en zijn zusje Julia.





Geborduurde handdoeken en gastendoekjes
Ik kon enkele stalenboeken van de Berendsen Collection krijgen, met stoffen die uit de collectie gingen. Helemaal geweldig vind ik die om mee te knutselen en hobbyen. Als tegenprestatie heb ik voor de kinderen van mevrouw Elschot-Berendsen een handdoek geborduurd in hun lievelingskleur. Nogmaals heel erg bedankt, ik ga er veel knutseluurtjes plezier aan beleven, dus ik hoop dat de kinderen veelvuldig gebruik zullen maken van hun handdoeken.




Voor de familiedag van de familie Ummels op 5 juli jl. was er voor iedereen een prijs aan het einde van de dag: een gastendoekje met logo van "Les Bon Vivants d'Ummels". 
Thema van de familiedag was de Tour de France, en de organisatie had het idee om gele, groene, witte en gestippelde handdoekjes uit te delen. 

Omdat ik het in deze periode zo druk had met borduurwerk, heb ik besloten om een deel van de 46 handdoekjes te borduren op mijn eerste borduurmachine, een brother super galaxy 3100 D. Elk patroon duurde een uur om te borduren en in de tussentijd kun je eigenlijk weinig anders doen. 
Om het idee te hebben dat er toch wat extra vooruitgang in zat, heb ik de rode stippen met mijn andere machine geborduurd. Was ook wel eens leuk om die weer eens te gebruiken, al is er toch wel een duidelijk verschil met mijn veel professionelere PR1000e. 






Borduren van shirts en polo's
Voor mijn eigen groepje op de familiedag (Team Movistar) heb ik voor alle 11 de teamgenoten een donkerblauw shirt en donkerblauwe cap voorzien van het Movistar logo. Aan de achterkant van de shirts kreeg elke renner zijn eigen (Movistar!!) naam. Onze teamleider Alejandro Valverde kreeg een groene cap, zodat hij (zij) gelijk opviel tijdens de Tour. Het was een heerlijke dag, met een beetje wisselvallig weer, die afgesloten werd met de spannende wedstrijd Nederland-Costa Rica. Smullen dus. Voor de organisatie nog even een extra bedankje, het was weer toppie.




Verder heb ik het Dommelsch Bier logo moeten omzetten in een Brabantse versie. Een erg leuk resultaat leverde dat op. Van de directie kreeg ik toestemming om deze versie op een zwarte polo te borduren.


En dat kwam er zo uit te zien: 




Graveeropdrachten
Deze maand heb ik weer een paar leuke graveeropdrachten gehad. Een keertje geen geboorte- of trouwkaarten, maar eigen ontwerpen. Dat is ook wel eens leuk om te doen.

Een spiegel voor iemand die een receptie aangeboden kreeg omdat hij al 50 jaar lang paardrijles geeft bij PCK in Eersel. Zo bijzonder, het jubileum heeft zelfs het Eindhovens Dagblad gehaald!

Als eerste start ik met het maken van een aantal voorbeelden, waaruit dan uiteindelijk het mooiste ontwerp gekozen wordt door de klant.


Met dat ontwerp ga ik aan de slag en ik zorg er voor dat het met strakke lijnen (en dus een vaste hand) op de spiegel gegraveerd wordt.

Hieronder het resultaat:
 



Een andere graveerklus was voor een 50-jarig bruidspaar. Voor hen moest ik twee wijnglazen graveren, ieder met hun eigen naam, twee ringen en het getal 50.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten