Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

woensdag 23 april 2014

Mik in de maak ....

Patricia, oud-klasgenootje van mijn oudste zoon, is onderwijsassistente en wilde zo graag voor zichzelf een grote handpop om themalessen mee te geven in de kleutergroep. Op Facebook zag ze regelmatig mijn creatieve uitspattingen voorbij komen, dus ze kwam met de vraag of ik zo'n grote handpop voor haar zou kunnen maken. Het leek me best moeilijk, maar ze kon een voorbeeldpop lenen voor me, dus ik besloot een poging te wagen en er gewoon aan te beginnen. 

Een patroon was zo getekend. Toen moest ik op jacht naar het juiste stof en materiaal voor lijf en haartjes en naar vulmateriaal, want dat laatste ging er wat in zeg!




Patricia informeerde regelmatig naar de stand van zaken, en de eerste foto die ik haar kon sturen waren deze twee, waarbij het hoofd nog niet afgewerkt is, de oogjes zitten bv. nog niet vast. Daarom moest hij op zijn rug liggen tijdens het poseren. Voor het overige was alles klaar, vingers, en zelfs aan ieder mollige voetje vijf teentjes!



Toen Mik helemaal klaar was, moesten er nog kleertjes gemaakt worden natuurlijk. Om hem toch vast aan te kleden en op de foto te zetten, heb ik Mik de kleertjes van mijn grote handpopvoorbeeld Mo aangedaan. Ook deze foto ging snel naar Patricia. Ze kon bijna niet wachten om hem op te halen!


Mik's eigen garderobe was al meegebracht door Patricia, ik moest het alleen allemaal passend maken. Dat betekende het truitje een heel stuk inkorten en die stof extra tussen de mouwen zetten. En met zijn eigen kleertjes aan, vond ik hem nog veel mooier. Blauw kleurt hem duidelijk beter dan rood. Het lijkt zelfs of hij er blijer door kijkt.


Direct na het bericht dat Mik klaar was om bij Patricia te komen wonen, werd hij door haar opgehaald.
 's Anderendaags al ging hij mee naar de kleuterklas waar hij allerlei avonturen beleeft op dit moment.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten