Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

vrijdag 21 november 2014

En de uil als .... theebeurs!

Voor de verjaardag van nichtje Inge heb ik vorige week nog snel een uiltje gemaakt in de kleuren van haar interieur: grijs/paars/lila.



En toen dacht ik weer aan de vragen die er regelmatig komen als mensen het kussen zien: is het een theemuts? Nee dus, maar hierdoor ben ik wel op het idee gekomen om ook daadwerkelijk een theebeurs-uitvoering te maken. Het ontwerp kon bijna hetzelfde blijven, alleen moest het tussenstuk aan de zijkanten iets breder worden en moest de rits verplaatst worden van de onderkant naar middenin het achterpand. 

Een uitdaging was echter het binnenkussen. Wat bij het kussen gewoon een simpele uitvoering kon zijn, kostte het me toch wel wat uitzoekwerk om een theebeurs-binnenkussen te maken. Uiteindelijk kan ik hem echter laten zien, ik ben er meer dan trots op dat het me gelukt is.

Onderin de theebeurs ligt een mooi bamboehouten plankje, waardoor de stevigheid verhoogt maar waardoor ook wordt voorkomen dat tafels of andere ondergronden verkleuren door die kokendhete theepot binnenin.

Hier is hij dan: de maat is ongewijzigd gebleven, 30 cm hoog, en hij is leverbaar in alle kleuren en motieven die u maar zou kunnen wensen. 

Een leuk sintcadeau, zo op de valreep!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten