Welkom op mijn Blog.

Welkom op mijn Blog

Om al mijn creativiteit en werkstukken te laten zien buiten het eigen kringetje van familie en vrienden, moest het er nu maar eens van komen.
Een blog!

Benieuwd naar mijn werkstukken?
Kijk eens rond op je gemak. Reacties zijn van harte welkom en vragen staat vrij! Want... ook voor jou maak ik graag een opdracht.

Informatie over prijzen of iets bestellen?
Kijk ook eens op mijn website: www.decosun.123website.nl

Contact?
Mijn e-mailadres is : decosun@onsbrabantnet.nl

NU BIJ DECOSUN TE KOOP:
RITS OP ROL van YKK!
Verkrijgbaar in gebroken wit, zwart, wit, donkerblauw, zilvergrijs, grijs, vuurrood, geel, oranje en felrose in elke gewenste lengte of combinatie die u nodig hebt.

dinsdag 31 januari 2017

Werken met rhinestones

Nu ik de Scan and Cut van Brother heb, kom ik weer eens in aanraking met andere technieken. 

Erg leuk vind ik het ontwerpen van patronen voor het werken met rhinestones. In het softwareprogramma Canvas en in SCAL4 maak je je ontwerpen; vervolgens snijdt de SNC je rhinestone-sjabloon uit en kun je aan de slag met het vullen van je patroon met steentjes. 

Voor Estelle wilde ik een toilettas maken, met haar naam en een ster van diamantjes.

Daarvoor breng je het steentjespatroon over op een stukje transferfolie (hittebestendig in dit geval).  
Met de strijkbout (zonder stoom) moet je de steentjes op de toilettas plakken. Hieronder het resultaat. 



Dit eerste rhinestoneprojectje was zo goed gelukt, dat ik met een iets grotere uitdaging aan de gang durfde. Ik had nog een effen wit shirt liggen, waarop ik eigenlijk iets had willen borduren voor mezelf, maar het leek me leuk om in de plaats daarvan iets met rhinestones te maken.

Een uiltje op tak is het geworden; van een afbeelding op internet heb ik zelf het patroon gemaakt, de steentjes gelegd, op transferfolie overgebracht en toen op het shirt gestreken. 




Het shirt is inmiddels al een keer of vijf gewassen, en de afbeelding zit er nog steeds prima op!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten